Supermom strikes again

Heeeela dagen idag har jag, galenpannan och min icke bilburna själ spenderat en hel dag i.... (ja, håll i hatten) butiker. Jag vet att alla småbarnsmorsor ryser till och får sura uppstötningar vid blotta tanken men jag lever än, iallafall nästan.

Fick en smärre panikattack igår när 10-åring lallade till i förbifarten att Bonden fyller år idag. Det hade jag totalt glömt bort eller möjligtvis förnekat. Här skulle handlas glädje för pengar och då kunde jag lika gärna göra all annan skit oxå.

Presentinköp ledde alltså till: frukost på hamburgeriet - sväng förbi jobbet - Storgatans alla butiker - tvärgatornas till Storgatans alla butiker - lunch - buss till shoppingmecka - clas ohlson - alla butiker i B City - mellis - IKEA (här var vi i ca 3 timmar. Jag fick ta en avdelning i taget och varva med hissåkning och rutschkanan var 20:e minut för att båda skulle överleva) - hämtning av morfar och hem till bushen - de vanliga galna kvällsrutinerna + klippning av mormors hår.

Jag är så trött att jag inte ens orkar gå och lägga mig. Hela min kropp värker på molande sättet och detta kommer jag aldrig göra om (eller iallafall tills mitt minne sviker mig igen och jag gör samma idiotiska saker som jag tidigare svurit mig fri ifrån) (klantarsel).

Inköpslistan som lett till gamnacke är:
Vaxduk 6.5 meter (vikt 2 ton)
Engångsmaterial för en halv sommar (miljövidrigt, I know)
Silvrig vattenbehållare á ca 3 liter
Bildbok (för 3 minuters underhållning av 80 centimeterstroll)
Myggnät (150 cm i diameter)
Kastrullunderlägg (faktiskt rätt små och vägde pyttelite)
Kolsyremaskin (nämner inget märke så jag inte begår olaglig marknadsföring)
Solhatt
2 GIGANTISKA kassar att bära allt i

Beundra mig idag, imorrn är jag nog fultrött(...are).


Kommentarer
Postat av: Loggy

Vad var till bonden? Vaxduken eller eller kassarna?

2009-06-03 @ 08:47:32
Postat av: Loggy

Eller eller eller eller

2009-06-03 @ 08:47:58
Postat av: Tågmamman

eller eller eller kolsyremaskinen - så han kan blanda goda drinkar till mig i mina flufftofflor.

2009-06-03 @ 11:20:35
Postat av: Angela

Mycket stark gjort att springa i affärer, avundas dej.

Ja min unge sket ju ner mej när jag ens närmade mej stan, en upplevelse utöver det vanliga, lite som festival i vardagen. Hm...tältet det tänkte jag inte på ,ska spana in det och ha vinet i åtanke...

2009-06-04 @ 16:02:31
URL: http://vagravaravuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0