Gaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Jag sliter mitt hår, gråter en blodig tår och suckar uppgivet i själ och hjärta.

Dramatiskt eller hur? Men precis så känns det när jag sitter här med bläck upp till armbågarna och försöker pussla ihop framtiden med jobb för två dårar som arbetar oregelbundet, dagis för lilltrollet som trånar efter sällskap i samma åldersklass, 10-åring på halvtid med diverse aktiviteter samt allt övrigt som ska passa in i en familj på landet.

Hur ska jag lösa allt - Byta jobb? Vinna 127 miljoner? Adoptera bort trollet till mormor och morfar? Adoptera bort Bonden till mormor och morfar? Avsäga mig samhällets struktur, flytta till en hydda i skogen och starta en sekt?

Jösses vilken huvudvärk.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kör på sekten... ni är ju ett gäng lantlollor där ute, pakter och oxå populära ;)

2009-03-19 @ 20:35:31
URL: http://asanil.blogg.se/
Postat av: Linda

Welcome to the real world! Jag skulle nog köra på att adoptera bort bonden, han vill ju ändå inte göra några fler barn så vad ha honom till lixom?!

2009-03-20 @ 05:34:05
Postat av: Helene Taflin

Ett tips kan ju vara att bonden börjar använda den där grejen i papper som sitter på väggen i ert kök som kallas almanacka. Där kan han skriva upp när han jobbar... då kanske ni löser nån dag iallafall... annars skulle nog jag också köra på att adoptera bort honom - varför inte till en sekt?!

2009-03-20 @ 09:24:36
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Loggy

Adoptera inte bort den enda möjligheten till bilåkning, bättre att offra ungarna.

2009-03-20 @ 10:01:34
URL: http://loglady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0