Världsklass

En skön helg ligger bakom oss trots att våren verkligen har slagit till bromsen.

På fredag käkade vi på O´learys hela familjen. I min fantasi skulle lilltrollet vilja sitta med oss vid bordet och mumsa god mat och tycka att restaurangbesök var spännande. Riiiight! Hon var sjögrön även där och som tur var har stortjejen pigga ben och jagade, jagade, jagade.

På lördag förmiddag kopplade vi ihop oss med den äldre generationen och gjorde Birsta. Ja, jag och mormor, bonden och morfar tog skrotnos och handlade mat inför gourmetmiddagen som väntade.
Inte en grej till mig själv blev det men D har en duglig sommargarderob så fort vädret tillåter.

Och sen, middagen!! Vi fick ett Delicard i julklapp av min syrra m familj och kvällen då detta skulle nyttjas var här.

Förrätten var löjromstoast med gravad lax och samtliga ljuvliga tillbehör. Vi snackar prima löjrom här, inte abbas orangea bollar. Till det ett glas bubbel (eller två...).

Att efter detta kunna toppa storartat kändes svårt men manfolket hade helt perfekt helstekt vår kalventrecote och den njöt vi av tillsammans med potatis- och palsternackspuré, svartpepparsås och en Masi Campfiorin.

Desserten blev både pannacotta med bär och ostbricka och där satt vi i stearinljusets sken (Earth Hour) och hade det, ja vad säger man, VÄRLDSKLASS!!

Kommentarer
Postat av: Helene Taflin

Lät ju som en ganska trevlig helg. Själv har jag varit ensam med huliganerna medan pappan drickit sprit och åkt skidor med 9 andra pappor. Jag och tjejerna har varvat mellan färdigköpta pannkakor och måltider hos mormor och morfar!

2009-03-30 @ 11:59:17
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=taflin
Postat av: Ingela

Vad ni var värda detta hörrni. Blir så avis på er......det riktigt vattnas i munnen när man läser din beskrivning. Vad skönt att det går så bra på dagis och hoppas det går bra för dig på jobbet på fredag.

Kramen!

2009-03-30 @ 21:08:32
URL: http://plingelab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0