Djuuup suck

Jag är så trött.
Lallade in på jobbet en timme tidigare i morse då kaffe behövde kokas till en miljard koffeintörstiga kunder - en timme tidigare är alltså kl 4.40.
Det brukar inte störa mig så värst mycket att börja innan andra har hunnit slå upp i SAOL för att förstå att arla betyder morgonstund men i natt har jag aldrig dunat in i den där djupa, mörka, drömlösa sömnen jag älskar så mycket.

Nu sitter jag här med smink som suttit i ansiktet över femton timmar men som mest ser ut som en halloween-mask från Buttericks och en begynnande puckel på vänstra axeln. Nån dag måste jag oxå inse att jag blivit äldre (och tyngre) och kan inte glassa runt i högklackat en hel dag samt bära en handväska på 230 kilo, hur snygg den än är.  

Konstigt nog tycker jag i alla fall synd som mig själv - men det skulle nog ni oxå göra om ni såg mig...

och gråta....

i ren förskräckelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0