Mitt kungarike för lite standard

Jaha, vad har hänt sedan jag förärade er mina tankar sist?

Ingenting och allt som det brukar vara. I det oändligt svarta höstmörkret rullar dagarna på i omänsklig takt och jag har knappt sett dagsljus mellan jobbpass och sovtimmar.

Mina "lediga" timmar har spenderats i andra städer intryckt i diverse hotellrum.
Efter att ha jobbat tio år på resande fot blir man krävande på märkliga saker när man kommer till sitt rum. För mig spelar ett antal variablar in för att jag ska trivas.

Det första jag vill är att kasta av mig sakerna och då vill jag gärna ha en yta att göra det på, en bänk, ett bord eller väskpall, på en del rum saknas nästan golvyta att ställa ner en väska på. Då är sängen enda alternativet men till slut ska ju min lekamen ner där och då är det bara att stuva om.

Sen vill jag få en tv-kanal med lättsam underhållning och här blir det bekymmer. Ofta har hotellen ställt in nån sorts välkomsthälsning på tv:n och det kan ta ett antal förvirrade knapptryck innan denna försvinner och man hittar nåt att se på. Min senaste fjärrkontroll hade oxå usla batterier och det kan driva mig till vansinne, petitess anser kanske ni, men när man stöter på samma irritationer dag ut och dag in kan surhet uppstå.

Sen kommer prio 1 - kudden! När "nån" sitter och bestämmer hur folk vill spendera sina sovtimmar på en kudde som är minimalt formbar, hård som en potatissäck och i billigt syntetmaterial tycker jag denna person ska straffas å det grymmaste. Många gånger funderar jag på att likt Ludde bära med mig min kudde men med allt annat en jobbtur innebär i packning skiter det sig och jag ligger till slut där med gamnacke.

Jag kan rada upp tusen olika varianter på hotell som uppfyller eller kränker min standard men se, det skiter jag i. Jag ska dricka kaffe!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0