Tiden räcker till men inte orken.

Inte mycket händer i min vardag. Jag är nämligen rätt oduglig på att få saker gjorda utanför arbetstid. På jobbet sliter jag dock min lilla rumpa så i stjärnorna räknas nog det som nåt.

Jag har till och med varit på HLR och brand-utbildning så nu är jag superhjälte inombords och kan rädda det mesta från förödelse. För min del hade en kurs i hushållsarbete suttit bättre efterom jag känner distinkt rädsla var gång jag ser dammsugaren och jag tycker tvättmaskinen slänger glåpord efter mig.

Idag har jag och bonden en ledig dag tillsammans och den firade vi med att trolla bort trollet till dagis och sova till 12. Lyckat för oss men inte för allt annat som behöver tillsyn. Nu ska jag kolla facebook för 46:e gången och kanske spela bubbles, inte för att det direkt får mig att känna mig bättre men jag glömmer bort omvärlden en stund och har jag tur rinner tiden infrån mig än en gång och det blir dax att hämta monstret och när hon väl är hemma kan jag ju inte låta hemmet gå före mitt älskade hjärta. Win-Win-situation eller vad?

Kommentarer
Postat av: Helene Taflin

åå här är det tvärtom. Energin är på topp men jag frågar mig varje dag ifall mitt dygn verkligen har 24 timmar. Måste man sova varje natt? Kanske skulle funka om man bara sov varannan natt?!

2009-10-03 @ 11:43:13
URL: http://www.taflin
Postat av: Helene Taflin

Men nu måste du ha lite ork över till bloggen. Jag vill läsa om vad som händer i Lunde. Idag blev jag så nyfiken på vad som hände i lunde så jag var tvungen att åka igenom det... 2 gånger...

2009-10-11 @ 23:01:51
URL: http://www.taflin.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0