Märkligare saker händer säkert men...

Jag har jobbat. 

Igår såg jag ett glassigt pass framför mig där jag servar mina kunder trerätters-menyer och ljuvligt kaffe med ett sprudlande leende på läpparna medan allt flyter på som det lugnaste vatten. Med till och med en sovmorgon på hotell kunde inte mina förväntningar varit högre.

Det sprack å det knasigaste.

Vi kom till Gnarp, ca 4 mil alltså.

När en människa väljer att avsluta sitt jordeliv med rälsens hjälp blir det galet för många andra - det räcker nog som förklaring. Vill bara tillägga att vi var inte delaktiga i själva händelsen utan bara allt strul som blir runt omkring och då min glass-sväng blev en chef-sväng blir ansvaret för egen del oerhört utökat.

Jag somnade gott i min hotellsäng igårkväll - däckade är nog rätta benämningen.

Idag kände jag mig dock som en ny människa och tog chansen att äta libanesisk lunchbuffé med en underbar kollega och vi styrde kosan från Kungsbron till Olofsgatan.

Vi kom till Oscarsteatern, ca 40 meter alltså.

Det är ett märkligt ljud när en häst krockar med en bil och skenar vettlöst på asfalten. Det är en märklig syn att se en flicka i paraduniform ligga blodig på Vasagatan medvetslös och blåslagen. Jag gjorde den insats jag själv kräver och det gjorde tack och lov fler så jag har genom nyheterna sett att utgången för både flicka och häst var goda.

Tro mig när jag säger att det är skönt att vara hemma med ett glas rött i handen och fyra dagars ledighet framför mig.

Kommentarer
Postat av: Helene Taflin

Faan du har ju mer drama på ditt jobb än vad jag har...

2010-04-29 @ 04:19:00
URL: http://taflin.net
Postat av: Loggy

Skyddad mot skadedjur nuförtiden. Du är EJ bortglömd. Loglady, blogbaby.

2010-04-30 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0