Byhåle-update

Snön vräker ner. Kanske händer det i fler delar av världen, vad vet jag som suttit uppkurad i fosterställning med magsjuka. Tack och lov för OS-repriserna på dagarna, det finns nästan alltid nåt att titta på och man vet redan resultatet så ångestattackerna behöver icke infinna sig.

Skeltrollan har fått lapp på ena ögat under glasögonen för att korrigera synen och alla ni som suckar och tänker "guuu, vad jobbigt" kan andas ut igen - det enda jobbiga är att försöka få av henne lappen efter tre timmar samt lyssna på ett evigt malande av Sjörövar-Fabbe som hon nu känner sig synonym med.

Vi hyrde teckande filmen "Upp" för att få lite familjemys och nu har vi sett den typ 26 gånger och letar snäppor var vi än går - filmen rekommenderas alltså inte!

Mr Invalido är så pass återställd som jag önskar, ännu har inte hjärnblödning förbättrat hans lama humor men han är dock sjukskriven två månader och mirakel kan ske. Vi skyndar fortfarande långsamt och har gjort oändligt med promenader i otaliga minusgrader och drivsnö. Min rumpa och lår kommer att tjäna mest på den här händelsen.

Nu ska vi (som vanligt) köra gam-dialogen från Djungelboken och bestämma kvällens middag, ni vet...

"hitt på nå!"
"vadå?"
"jag vet int!"

osv osv.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0