Fingers crossed

Det går framåt.

Har JAG tur kommer mannen hem idag. Har uppnått en ny grad av medvetande och det är att det här hemmet är det inte jag som sköter till största delen. Finlir och lull-lull är jag expert på men det dagliga taimedhårdhandskarna-tjafset gör nog han.

Eller så är det faktum att två personer krävs här på landet för att vardagen ska vara smidig.

Nu har jag ju fått otrolig hjälp av familj och vänner så det går ingen direkt nöd på mig. Dissans farbror med vacker "fru" var här och underhöll samtidigt som kåken värmdes upp. Fammo Ärta gladde oss igår med middagsbesök och total uppmärksamhet till 2-åringen och mina föräldrar hade jag inte klarat mig en minut utan deras stöd och överösande kärlek till Daisy.
Samtidigt har alla jag pratat med lämnat försäkran om deras hjälp utifall jag skulle behöva det och det gör mig lugn att veta att deras löften inte är tomma ord.

Nu ska jag ta på städrocken och rusta upp hemmet innan mr Invalido eventuellt ankommer (jag har kollat, det nya smeknamnet är ok).

Än en gång TACK! Hur många ord jag än använder kan jag inte beskriva känslan av kärlek jag känner till alla er som bryr sig, ringer och lämnar meddelanden. Ni gör mig stark och det är just nu så ovärderligt i min värld. Jag hoppas jag kan visa för er framöver hur mycket ni betyder för mig och hur mycket bättre och lättare ni gjort den här situationen.

Kommentarer
Postat av: Moffa

Det är bra att du äntligen börjar jobba :-)

2010-02-18 @ 10:03:08
Postat av: Helena

Men vad skönt att det går åt rätt håll :)

Har tänkt på er och det är inte utan att man får sig en liten tankeställare...

Kram på er // H

2010-02-18 @ 10:12:06
Postat av: Åsa

Puss go-tösa och hälsa mannen välkommen hem, men städa inte för mycket, då kanske han inte känner igen sig ;) Kramis åsså! Pssst... N&N och Brandsaeters skall sammanstråla för bad kl 10.00 i byn om du har möjlighet och lust att komma in vore det ju toppenskoj! Jo, inte varje dag utan typ bara söndag... :)

2010-02-19 @ 18:45:59
URL: http://asanil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0