Ferrofili ala X2

Nu leker jag lärare igen.

Det var ett långt tag sen sist. Jag har inte hållit denna utbildningen på flera år och trodde nästan jag glömt allt viktigt och svårt för den oinvigde men inte en mening känns obekant utan helt plötsligt rinner tekniska termer ur munnen på mig.

Jag hade dock förträngt hur urbota tråkigt det är att upprepa samma information tre gånger i rad och arbetar ytterst aktivt att hålla gnistan till sista upprepade mening.

Vi har ett gott gäng att arbeta med och det underlättar i pedagogrollen men jag ser att de är trötta. Jag förstår även att de är trötta för mycket ska mulas in på kortast möjliga tid och till råga på allt ska de även inom kort få omaket att praktisera det bland kunder som kan vara med eller mindre sympatiska över deras nyfunna arbetskunskaper.

Trots att min karriär började för många år sen känner jag ibland deras ångest och tvivlan hur man ska lyckats få ihop allt men tröst finns ju - efter 11 år kan man mycket mer än man tror och orkar man vänta så länge märker man att en arbetsdag inte är som att driva ut på öppet hav utan mer som att plaska med fötterna i en uppblåsbar barnpool.

Kommentarer
Postat av: Loggy

Du har varit en toppenlärare. Verkligen! Inte lätt att komma sista dagarna och försöka lära ett gäng skoltrötta tonåringar en massa tekniska termer. Men tydligen gick det in i huvudena på oss ändå :)

2010-11-19 @ 08:39:35
Postat av: lovisa

Godmorgon:D

2010-11-19 @ 09:17:06
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ida

Hur mår du idag? :)

2010-11-19 @ 09:18:16
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0