Tågdåd

Idag på jobbet satt vi och drömde oss tillbaka till den gamla goda tiden... eller vi satt och drog historier om de mest pinsamma saker vi har gjort på, i och runt tåg.

Jag tror jag vann (känns inte som den viktigaste meriten att skriva i ett CV, men men).

Nån gång ska jag skriva ner mina största fadäser och skamset skänka mina avkommor så de i framtiden med stolt huvud kan säga - "Ja, det var i alla fall inte lika illa som tågmammans grejer."

De ska få veta hur förnedrande det är att fastna med nylonstrumpbyxorna i en kaffebehållare liggandes på rygg. Eller ramla på mage genom ett serveringscarts mitt i en fullsatt 1:aklass-vagn. Eller hälla ca 1 liter kallt kaffe på en resenär som gör allt för att rädda stolstyget.

Allt detta har hänt. Och jag brukar kalla mig serviceproffs - märklig ekvation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0