On the räls again

Igår satte jag mig på tåget och tränade träsmak hela vägen till Alingsås. Där fick jag snuggla på våran nya familjemedlem och han var ljuvlig. Inte heller fy skam att träffa de två andra änglaflickorna som trots att de funnits bra mycket längre är lika mysiga att krama.

Ibland när jag åker tåg får jag känslan av att vara en "riktig" resenär. Särskilt när jag åker relativt okända sträckor. Igår var en sån resa när jag hade vacker utsikt, bra musik i lurarna och en kopp ljummet kaffe i handen, jag blev så till mig i känslan av att vara med i en reklamfilm för den "inre resan" att jag först inte förstod varför min granne glodde lite dumfånigt på mig - tydligen tyckte han att min inre resa skulle innehålla lite mindre ledmotiv som kom ur min mun. Ipod + sång = låter inte lika bra utanför huvudet.

Jag åkte vidare på kvällen till Götelaborg för 2-dagarsutbildning.
Märklig stad detta fiskemecka tycker jag. Högerregeln för fotgängare gäller liksom inte här utan man får småhoppa som en dribblande Zlatan för att kunna passera sin medmänniskor. Sen är det ju detta förbannade plingadet som varnar för spårvagnarna och spårvagnar finns det miljontals av - dem skrämmer skiten ur mig och ipod is a big no no om man inte vill dö med rälsmärken på kroppen.

Dock föredrar jag Götet som storstad framför Stockholm men vissa ordningsregler följs definitivt bättre i Hufvudstaden.

Ja ja, imorrn åker jag hur som helst hem till byhålan och kommer väl att sitta och sura att det inte finns en enda människa att argstirra på för att de går på fel sida trottoaren - va fan det finns ju inte ens trottarer!

Nu ska jag mula ner mig i min superstora (ingen ironi utan paw rikhikt stora) säng och vänta på House. Åsså ska jag hosta såklart, det har jag blivit riktigt bra på sen jag adopterade Dissans förkylning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0