fem min dricka sprit och fem minuter båtfan, fem minuter....

Vilken fantastisk första vecka på semestern jag har haft. Känns som jag tryckte in allt på sju dagar så jag utan samvete kan ligga på solsängen deåterstående fem veckorna.

Vad jag inte lyckats med trots den upphittade sladden är att få ut några bilder från telefonen - en pissless på den då.

Vi hade midsommar 2.0 förra helgen och det var underhållande deluxe som vanligt. Vi tycker ju gemensamt att det är en suverän högtid så vi kör några repriser medan tillfälle finns. Denna gång körde vi medelhavstema med hembakad pizza och moules frites (jaja, belgien ligger ju inte vid det havet men ändå...) och körde hela konkarongen med lekar och tennisturnering.



(bilderna här är de jag lyckas skicka till fejjan, inget mer avancerat än så alltså)

Måndag pendlade jag mellan tvättstuga och resväska för på tisdag åkte vi med Daisys egenadopterade lillasyster med bihang till Hufvudstaden och äntrade Muminbåten. Hela resan blev total succé med efterlängtad skaldjursplatå, konstant lek för genomlyckliga barn och en tripp till Helsingfors Zoo i det mest strålande sommarvädret. Utan tvekan en kalasresa.



Finaste flickorna



Maximal tid från bollhavet var så lång tid som det gick att smälla i sig näring för nästa dyk.

Resten av helgen varvade vi kraftig ner och Daisy tog tid till att skaffa sig en febertopp på 41,2 grader men det märktes inte på söndag när hon vaknade 5.50 och pratade oavbrutet tills vi åkte iväg till fina Sannas 4-årskalas på drakborgen. Hon pratade även oavbrutet på väg därifrån förutom en 10 minuter sovpaus så hennes diagnos blir tillfälligt soltokig.

Nu har Bonden börjat jobba igen så nu ska dagarna fyllas av aptråkiga morsan. Vi får se vem som blir soltokig först denna vecka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0