Sommarplåga

Här sitter jag mitt i myntstressen eller är det mynttristessen?


Att jobba på kontoret två veckor innan semestern kändes som en bra idé när frågan ställdes men nu har väderleken förändrats och min kropp skriker efter sol och mina smaklökar efter rosé. Tänkte därför ta mina tillfällen i akt och se om jag kan skaka bort skrivtorkan och hellre pilla på tangenterna än miniräknaren och naveln. Sol och rosé finns nämligen inte här…


I morgon ska Bonden med tonårsbihang åka till Hufvudstaden och min övertygelse är att den ena kommer hem lycklig och den andra fattig. Jag är rätt glad att få slippa storstadshetsen eftersom jag redan får min beskärda del resten av året. Lillsmusslan får än en gång kunglig behandling av mormor och morfar och hon har redan gjort en muntlig lista på saker de ska göra, hon la till efter harangen ”så ge mormor lite pengar till Drakborgen och lördagsgodis”.  Joråsatt, henne går det nog ingen nöd på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0